Promet u maloprodaji u eurozoni i u EU blago je pao u lipnju, a Hrvatska je bila među zemljama s padom znatno većim od europskog prosjeka, pokazalo je u petak izvješće europskog statističkog ureda Eurostata.
Sezonski prilagođene brojke prometa u maloprodaji u eurozoni pale su u lipnju za 0,3 posto u odnosu na svibanj. U EU smanjen je za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec.
Pad prometa pratio je u stopu smanjenu prodaju hrane, pića i duhana. Porastao je samo promet na benzinskim stanicama, za jedan posto u eurozoni te za 0,7 posto na razini EU.
Hrvatska uz Estoniju
Među zemljama članicama čijim podacima Eurostat raspolaže najviše je na mjesečnoj razini pao promet u Sloveniji, za 2,6 posto. Slijede Rumunjska i Portugal s padom prometa za 1,9 odnosno 1,6 posto. Blizu je i Hrvatska s padom prometa u maloprodaji u lipnju za 1,2 posto, a slijedi Estonija s 1,1 posto pada prometa.
Najviše je u lipnju porasla maloprodaja Luksemburgu, za 2,6 posto, a iza njega slijede Nizozemska i Belgija s rastom prodaje za 1,5 odnosno za 1,2 posto.
Eurostat nema ažurne podatke za Češku i Grčku.
Najviše pao promet hranom
Na godišnjoj razini kalendarski prilagođen promet u maloprodaji eurozone pao je u lipnju za 1,4 posto, nakon 2,4-postotnog pada u prethodnom mjesecu. U EU je smanjen za 1,6 posto, nakon 2,6-postotnog pada u svibnju.
Najviše je na oba područja u lipnju na godišnjoj razini pao promet u trgovinama prehrambenih proizvoda, pića i duhana, za 3,5 posto u eurozoni, te za 3,6 posto u EU. Blago se smanjio i promet na benzinskim stanicama, za 0,4 posto u eurozoni te za 1,3 posto u EU.
Oštar pad u Sloveniji
Po državama, najviše je u lipnju pala maloprodaja u Sloveniji, za čak 15,7 posto, u odnosu na lipanj prošle godine. Slijede Estonija i Mađarska s padom prometa od 8,7 odnosno 8,3 posto.
U Hrvatskoj je u lipnju promet u maloprodaji smanjen za dva posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, a blizu Hrvatskoj je u lipnju bila Njemačka, s 1,8-postotnim padom.
Najviše je pak porasla prodaja u Luksemburgu, za 2,6 posto, a nakon nje Nizozemska i Belgija s rastom prodaje od 1,5 odnosno 1,2 posto u odnosu na lipanj 2022.