Tehnologija

ZAŠTITA POTROŠAČA: WhatsApp prihvatio zahtjeve Europske komisije o većoj transparentnosti pri ažuriranju podataka

Autor Adriano Milovan

WhatsApp će korisnicima morati jasno reći kada njihovo odbijanje da prihvate nova pravila ažuriranja dovodi do nemogućnosti korištenja usluge

Aplikacija WhatsApp
Izvor: Pixabay

Nakon dijaloga s tijelima Europske unije za zaštitu potrošača i Europskom komisijom, WhatsApp je pristao u potpunosti poštivati pravila Unije i biti transparentniji pri izmjeni uvjeta pružanja usluge, priopćili su u ponedjeljak iz Europske komisije.

Tvrtka će, ističu u Bruxellesu, korisnicima olakšati odbijanje ažuriranja ako se s njima ne slažu te će jasno objasniti kada takvo odbijanje dovodi do toga da korisnik više ne može koristiti usluge WhatsAppa.

U WhatsAppu tvrde da ne dijele osobne podatke korisnika s trećim stranama

Pored toga, WhatsApp je potvrdio da se osobni podaci korisnika ne dijele s trećim stranama ili s drugim poduzećima korporacije Meta, uključujući i Facebook, u svrhe oglašavanja.

U Europskoj komisiji ističu da je njihova Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) poslala dopis WhatsAppu u siječnju prošle godine, i to nakon što su Europska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC) osam njenih udruženja upozorili da na navodne nepoštene prakse kod ažuriranja uvjeta korištenja WhatsAppa i politike zaštite privatnosti. CPC je u lipnju prošle godine WhatsAppu poslao i drugo pismo, u kojem je ponovio zahtjeve da se potrošače jasno obavijesti o poslovnom modelu usluge, a posebno o tome ostvaruje li WhatsApp prihode od komercijalnih politika koje se odnose na osobne podatke korisnika.

Nakon rasprave, WhatsApp je potvrdio da ne dijeli osobne podatke korisnika u svrhu oglašavanja, napominju u Europskoj komisiji. Dodaju kako su dijalog s WhatsAppom koordinirali Švedska agencija za zaštitu potrošača i Irsko povjerenstvo za tržišno natjecanje i zaštitu potrošača, a uz pomoć Europske komisije.

"CPC će aktivno pratiti kako WhatsApp provodi te obveze pri svakom budućem ažuriranju svojih politika i, prema potrebi, osigurati usklađenosti, uključujući mogućnost izricanja novčanih kazni", ističu u Europskoj komisiji.

Bruxelles najavljuje jačanje borbe protiv 'tamnih obrazaca'

Upozoravaju kako je nedavna studija Europske komisije pokazala da se mnoga poduzeća koriste "tamnim obrascima", zbog čega je teže otkazati pretplatu na uslugu nego se na nju pretplatiti. Riječ je o taktikama koje kompanije i orgabnizacije koriste kako bi natjerale korisnika da nešto napravi. 

U CPC-u ističu kako će nastaviti jačati napore na sprečavanju takvih nezakonitih praksi.