Proizvodnja bezalkoholnog piva u Njemačkoj gotovo se udvostručila u posljednjih desetak godina, dok je potrošnja alkoholnog piva zabilježila u blagom padu, vidi se iz analize objavljene prigodom Svjetskog dana piva.
Svjetski dan piva obilježava se prvog petka u kolovozu, na inicijativu koja je pokrenuta u Kaliforniji 2007. godine.
U Njemačkoj je pivo jedna od osnovnih prehrambenih namirnica: u prvoj polovici 2023. njemačke pivovare prodale su ukupno 4,2 milijarde litara piva, od čega je 3,4 milijarde (82 posto) prodano kupcima u Njemačkoj.
Već ta domaća proizvodnja - što isključuje pivo iz uvoza - znači da su prosjeku Nijemci popili oko 41 litre piva po glavi stanovnika u prvih šest mjeseci ove godine.
Po podacima za 2021. japanske pivovare Kirin koja svake godine objavljuje izvješće o globalnoj potrošnji piva, Njemačka je tek sedma na svijetu, sa ukupno 90,4 litara po glavi stanovnika, što je blago smanjenje u odnosu na 2020. Prva tri mjesta drže Češka (184,1), Austrija (98,7) i Litva (96,3).
Hrvatska je 2021. bila deseta na svijetu, s 82,4 litre po glavi stanovnika. Od drugih država iz regije koje su ušle u top 35 su Slovenija (14. mjesto, 78,7 litara) i Bosna i Hercegovina (23. mjesto, 68,5 litara).
Bezalkoholno pivo u porastu
Međutim, dugoročno gledano, prodaja njemačkih pivovara u laganom je padu, po podaci koje je u utorak objavila njemačka savezna statistička agencija. U posljednjih 10 godina, prodaja piva u prvih šest mjeseci godine pala je za više od 12 posto.
No, potrošnja piva znatno varira tijekom godine i puno je veća u ljetnim mjesecima u odnosu na ostatak godine.
U isto vrijeme, bezalkoholna piva postaju sve popularnija. U posljednjih 10 godina proizvodnja bezalkoholnog piva u Njemačkoj porasla je za 97 posto i u 2022. godini iznosila je oko 474 milijuna litara.
Povećana potražnja za bezalkoholnim pivom u skladu je sa širim trendom blagog pada opće konzumacije svih vrsta alkohola u Njemačkoj. Međutim, s prosječnom stopom potrošnje od preko 10 litara čistog alkohola koju prosječan Nijemac konzumira u godinu dana, Nijemci su i dalje u svjetskom vrhu, po podacima Svjetske zdravstvene organizacija (WHO).
Pivovare u problemima
No, njemačke pivovare bore se sa sve većim troškovima proizvodnje, priopćila je njihova krovna organizacija DBB.
"Kao i skoro svi proizvođači hrane i pića, pivovare se i dalje moraju nositi s velikim pritiscima zbog konstantno visokih i rastućih troškova," rekao je direktor DBB Holger Eichele u priopćenju objavljenom u lipnju.
DBB se također protivi prijedlogu Europske komisije za reguliranje ambalaže i otpada, za kojeg tvrde kako potkopava postojeći njemački sustav odlaganja plastičnih i staklenih boca.
I izvan Njemačke pivari se, čini se, bore. Nizozemska pivarska skupina Heineken smanjila je u ponedjeljak svoje gospodarske izglede, navodeći kao razlog „blažu” od predviđene potražnje i rastuće troškove.
A i izvan Njemačke čini se da europske pivovare imaju problema - u ponedjeljak je nizozemska multinacionalna kompanija Heineken objavila poslovne rezultate za prvu polovicu 2023. godine, u kojima je zabilježen pad operativne dobiti za 22 posto, i u kojem se prognoziraju slabija potražnja i još veći troškovi u narednom periodu.
(Preveo i uredio David Spaić-Kovačić. Originalan članak pročitajte ovdje: Germany develops taste for alcohol-free beer)