Embargo se nadovezuje na raniju zabranu uvoza ruske sirove nafte morskim putem koji je zaživio početkom prosinca.
Europska zabrana uvoza rafiniranih naftnih proizvoda iz Rusije, poput benzina i dizela, stupila je na snagu u nedjelju, 5. veljače, prenose europski mediji.
Prema podacima Eurostata, Rusija je u listopadu izvezla u EU dizela i benzina u vrijednosti većoj od 2,3 milijardi eura. Samo Njemačka kupila je više od četvrtine ukupne količine uvezenih ruskih naftnih derivata, prenosi The Brussels Times.
Embargo dogovoren u okviru šestog paketa sankcija
Embargo je dogovoren u lipnju u sklopu šestog paketa sankcija Rusiji zbog invazije na Ukrajinu.
Dogovor predviđa neke iznimke za države članice koje jako ovise o ruskim uvozu.
Od prosinca zabranjen uvoz ruske nafte morskim putem
Embargo se nadovezuje na zabranu uvoza ruske sirove nafte morskim putem, koja je na snazi od prosinca.
Države članice EU dogovorile su 3. veljače, zajedno s partnerima iz skupine G7, ograničenje cijene ruskih naftnih derivata. Cijene skupljih naftnih derivata, poput dizela, benzina i goriva za zrakoplove, ograničene su sada na 100 dolara, a onih jeftinijih, poput loživog ulja, na 45 dolara po barelu.
Hrvatska ne bi trebala imati problema u opskrbi
Energetski stručnjak Igor Dekanić u Dnevniku HTV-a rekao je kako Hrvatska nema lošu poziciju te da ne bi smjelo biti problema u opskrbi.
"Hrvatska nema lošu poziciju. Ima bolju poziciju od većeg dijela susjednih zemalja, jer ima izvrsnu opskrbu naftom i sirovom naftom s mora. Ima Janaf s kapacitetom daleko većim nego su hrvatske potrebe i koji može opskrbljivati veliki dio susjeda u južnoj Europi, ima odličan transportni sustav u tvrtki Plinacro, ima proizvodnju električne energija i transport električne energije u tvrtki HOPS, skladištenje u tvrtki PSP sa dobrim zalihama, ima izgrađen LNG terminal u tvrtki LNG Hrvatska. Sve te tvrtke su pod državnim nadzorom i ne bi smjelo biti problema u opskrbi", ocijenio je Dekanić za HRT.