Tehnologija

ŠTO DONOSI KODEKS O RAZMJENI PODATAKA U TURIZMU: Prilagodba digitalnom dobu i poticaj za inovacije i nova radna mjesta

Autor Adriano Milovan

Ključni europski igrači iz sektora turizma usvojili su Kodeks ponašanja o razmjeni podataka, a podršku im daju i turistički djelatnici iz Hrvatske

Dubrovnik
Izvor: Pixabay

Ključni europski igrači iz turističkog sektora usvojili su Kodeks ponašanja o razmjeni podataka u sektoru turizma kojim žele ubrzati prilagodbu tog sektora uvjetima poslovanja u digitalnom vremenu.

Kako su nedavno izvijestili iz Europskog udruženja putničkih agencija i touroperatora (ECTAA), Kodeks je prihvatilo 20 organizacija koje se bave turizmom na Starom kontinentu.

Svaki deseti euro u EU ostvari se u turizmu 

"S turizmom koji predstavlja 10 posto bruto domaćeg proizvoda (BDP) Europske unije, razvoj podatkovne ekonomije u turizmu na razini EU je neophodan. Kreiranjem i prihvaćanjem Kodeksa ponašanja europski sudionici postavljaju adekvatne uvjete za harmonizirane i interoperabilne alate za razmjenu podataka u turizmu“, stoji u priopćenju ECTAA-e.

Riječ je, dodaje se, o razmjeni neosobnih podataka s ciljem unapređenja turizma. Istodobno, jamči se zaštita i sigurnost osobnih podataka.

Razmjenjivat će se samo neosobni podaci, osobni podaci ostaju zaštićeni

"Kodeks o razmjeni podataka u turističkom sektoru ima za cilj izgradnju povjerenja između turističkih dionika i pružanje podrške u stvaranju obostrano korisnih sporazuma o razmjeni podataka u turističkoj industriji. Poseban je naglasak stavljen na to kako osigurati privatnost i sigurnost prilikom sortiranja i obrade podataka“, objašnjava za Euractiv predsjednik Uprave Uniline grupe i predsjednik Udruženja putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Boris Žgomba

Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea i Udruženja putničkih agencija pri HGK
Izvor: Patrik Macek/PIXSELL/PIXSELL

Dodaje kako kao član Upravnog odbora ECTAA-e ispred Udruženja putničkih agencija i Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) podržava smjernice iz Kodeksa.

"Kodeks ponašanja usmjeren je prvenstveno na dijeljenje neosobnih podataka. Kad god se radi o osobnim podacima, primjenjuju se važeće obveze zaštite podataka i privatnosti, koje se u svakom trenutku trebaju u potpunosti poštivati", napominje Žgomba.

Razmjena podataka, naglašava naš sugovornik, pozitivna je zbog povećanja transparentnosti u turističkom sektoru, kako u pogledu ciljeva od javnog interesa, poput upravljanja turističkim tokovima, tako i u pogledu većeg izbora potrošača.

"Očekuje se da će kvalitetniji proces razmjene podataka pozitivno utjecati na poticanje konkurentnosti, inovacija i otvaranja novih radnih mjesta u sektoru", zaključuje Žgomba.

Sve organizacije koje se bave turizmom mogu prihvatiti Kodeks

Osim ECTAA-e, među 20 europskih turističkih organizacija koje su prihvatile novi turistički Kodeks su i Talijansko udruženje za odgovorni turizam (AITR), zatim Međunarodni odbor za turizam filmskih festivala (CIFFT), Europska biciklistička federacija (ECF), Europski savez za putovanje LGBTQ+ osoba (ELTA), Europska federacija udruženja turističkih vodiča (FEG), Globalno udruženje za poslovna putovanja (GBTA), Europska federacija ruralnog turizma (Ruraltour), kao i Udruženje turističkih startupa. 

Iz ECTAA-e poručuju da svaka organizacija u Europi koja se bavi turizmom može pristupiti Kodeksu.

Iz Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice (HTZ), kao ni iz UHPA-e, nismo dobili odgovor na pitanje što će novi turistički Kodeks promijeniti u njihovu radu.