Francuska vlada u posljednji je trenutak odustala od kampanje za smanjenje potrošnje alkohola tijekom Svjetskog prvenstva u ragbiju, i to nakon pritisaka francuskog vinskog lobija, kažu nevladine udruge
Do tog otkrića se došlo u istrazi Radija France, objavljenoj u ponedjeljak.
Tijekom Svjetskog ragbi prvenstva, koje je započelo u Francuskoj prošlog petka, kampanja za prevenciju konzumiranja alkohola, koja ističe zdravstvene rizike vezane za alkohol, trebala je krenuti širom Francuske, i to putem jumbo plakata i televizijskih spotova.
'Nemojte dopustiti da vas alkohol nokautira'
Kampanju je u studenom 2022. naložila Uprava za javno zdravstvo, jedan od odjela francuskog Ministarstva zdravstva, nacionalnoj agenciji za javno zdravstvo Santé Publique France (SPF).
Kampanja je bila već bila pripremljena za objavu, a odabrani slogan je bio "Nemojte dopustiti da vas alkohol nokautira".
Spotovi se ipak neće emitirati
Međutim, prema istrazi Radija France, bivši ministar zdravstva François Braun odlučio je u svibnju da se spotovi ipak ne emitiraju, već da se umjesto tog napravi druga kampanja više usmjerena na mlađu publiku, koja će uskoro krenuti na društvenim mrežama.
To nije prva kampanja o rizicima povezanima s konzumacijom alkohola koja je otkazana u 2023. godini u Francuskoj, jer je Braun već ranije stopirao kampanju koja je namjeravala poručivati građanima da "konzumiranje alkohola povećava rizik od poremećaja srčanog ritma", navodi se u istraživanju lista Le Canard Enchainé objavljenom u srpnju.
'Pritisak alkoholne industrije'
Myriam Savy, direktorica udruge Addictions France koja se bori protiv svih oblika ovisnosti, u reakciji na tu vijest okrivila je francuski vinski lobi i kritizirala "pritisak alkoholne industrije na javne vlasti, a osobito na Elizejsku palaču", misleći pritom na ured predsjednika.
Predsjednik Emmanuel Macron primio je u siječnju pismo od francuskog vinskog lobija Vin & Société ("Vino i društvo") u kojem se kritizirala kampanju za prevenciju konzumacije alkohola koju je državna agencija za javno zdravstvo SPF bila emitirala u vrijeme Božića.
"Ova kampanja ne pokazuje prizore prekomjerne konzumacije alkohola, u njoj se samo obitelji i prijatelji okupljaju u trenucima koje svi dijele i koji ujedinjuju više generacija", napisali su iz udruge, ističući da industrija alkoholnih pića uvijek čini jasnu razliku između prihvatljive konzumacije alkohola i njegove zloupotrebe.
Kampanja samo za mlade
"Ova kampanja je ciljala na opću populaciju, koja redovito konzumira alkohol. Kažemo im: 'Alkohol je zdravstveni rizik. To je rizični faktor za oboljavanja od raka'. A industriji alkohola se to ne sviđa", rekla je Savy za Radio France, kazavši kako je to razlog zbog kojeg će nova kampanja biti usmjerena samo na mladež.
Čini se da novi ministar zdravstva Aurélien Rousseau koji je na dužnost stupio u srpnju 2023. slijedi istu liniju kao i njegov prethodnik Braun, koji je nedavno odbio emitirati i staru kampanju prevencije iz 2019., s porukama poput "Za dobrobit vašeg zdravlja, treba konzumirati najviše dva alkoholna pića dnevno. I to ne svaki dan”.
(Preveo David Spaić-Kovačić. Originalan članak pročitajte ovdje: France cancels anti-alcohol campaign at Rugby World Cup)