Gospodarstvo

ZELENO SVJETLO ZA DOVRŠETAK ISTARSKOG IPSILONA: Europska komisija odobrila produljenje koncesije Bina - Istri

Autor Hina

Bina - Istra treba izvesti radove na Istarskom ipsilonu vrijedne 204 milijuna eura, a za to je tražila produljenje koncesije do 2041. godine.

Istarski ipsilon
Izvor: Bina-Istra

Europska komisija je u petak odobrila, sukladno pravilima EU o državnim potporama, hrvatski plan za produljenje koncesijskog ugovora između Hrvatske i tvrtke Bina-Istra. 

Bina-Istra je tvrtka koja gradi i upravlja Istarskim ipsilonom, 145 kilometara dugom brzom cestom u Istri.

U Bruxellesu smatraju da je produljenje koncesije nužno

Europska komisija je ispitala plan u skladu s pravilima EU o državnoj potpori za usluge od općeg gospodarskog interesa koja dopuštaju državama članicama, pod određenim uvjetima, kompenzaciju tvrtkama kojima su povjerene obveze javnih usluga za dodatne troškove pružanja tih usluga, kao i prema pravilima EU o javnoj nabavi, posebno Direktivi EU o dodjeli ugovora o koncesiji. 

"Komisija je utvrdila da je mjera nužna i primjerena za osiguranje sigurnosti autoceste i smanjenje prometnih gužvi. Štoviše, Komisija je zaključila da je mjera proporcionalna jer Bina-Istra neće dobiti prekomjernu naknadu te neće narušiti tržišno natjecanje i trgovinu među državama članicama", ističe se u priopćenju Komisije.

Produljenje koncesije omogućit će dovršetak gradnje autoceste 

Hrvatska je obavijestila Europsku komisiju o svojim planovima za produljenje koncesije do 2041. godine, kako bi Bina-Istra mogla izvesti dodatne radove vrijedne 204 milijuna eura. Prolongiranje će omogućiti Bina-Istri izgradnju drugog kolnika između tunela Učka i čvora Matulji, na sjeveroistočnom dijelu autoceste, kao i dovršetak drugog kolnika sjeverozapadnog kraka.

Od 1995. godine autocestom prema koncesijskom ugovoru upravlja Bina-Istra. Komisija je odobrila izmjene i dopune i produljenje koncesije u lipnju 2018. i u kolovozu 2020. godine.