Ulaganje je vrijedno 204 milijuna eura, a puni profil Istarskog ipsilona s drugom cijevi tunela kroz Učku i spojem na autocestu kod Rijeke bi trebao biti završen do kraja 2026. godine
Predstavnici hrvatske Vlade i francuskog koncesionara Istarskog ipsilona tvrtke Bina-Istra potpisali su u srijedu u Zagrebu dodatak ugovora o izgradnji dvaju vijadukata kako bi se dobio puni profil sjeverozapadnog kraka Istarskog ipsilona te izgradnju drugog kolničkog traka od tunela Učka do čvora Matulji na sjeveroistočnom dijelu autoceste duljine 10,3 kilometra. čime bi se spojili s autocestom kod Rijeke.
Ulaganje je vrijedno 204 milijuna eura, a radovi bi trebali početi u srpnju i biti završeni do kraja 2026. godine. Današnjim potpisom ugovora se rok koncesije Bina Istri za upravljanje 145 kilometara autoceste produžuje još za tri godine - do 15. prosinca 2041. godine.
Očekuje se učinak na rast BDP-a za 0,53 posto
Ovim izmjenama i dopunama koncesijskog ugovora, među ostalim, predviđa se izgradnja drugog kolničkog traka od portala Kvarner Tunela Učka do čvorišta Matulji, dionice duge gotovo 10,3 km te proširenja Odmorišta Kvarner, navodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture na svojoj internetskoj stranici.
Dodaju, da dokument uključuje i izgradnju drugog vijadukta preko rijeke Mirne te vijadukta Limska Draga, kako bi se završio puni profil ove dionice autoceste na istarskoj strani Učke. Do jeseni bi trebala biti probijena i druga cijev tunela Učka.
“Ovaj projekt će sigurno povećati i sigurnost prometa, jer je riječ o prometnicama gdje dnevno prođe od 10.000 do 20.000 vozila tijekom ljeta“, izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković nakon potpisivanja ugovora.
Butković je izrazio zadovoljstvo što će približno 95 posto radova obavljati hrvatske građevinske tvrtke te da Vlada stoga računa na pozitivan učinak na rast BDP-a od oko 0,53 posto.
Brže i sigurnije putovanje od Zagreba do Pule
Generalni direktor Bina-Istre Dario Silić izjavio je nakon potpisa ugovora kako je dionica od tunela do Matulja jedna od najkompleksnijih na cijelom Istarskom ipsilonu. Između ostalog će trebati ukloniti nekoliko desetaka kuća koje se nalaze na trasi buduće autoceste
“U brdu smo, veliki je broj usjeka, tamo su kuće. S Ministarstvom imamo instrukcije da ne smije dolaziti do zabrane prometa, dakle promet se mora odvijati za vrijeme miniranja, za vrijeme radova, što je jako izazovno“, kazao je.
Predstojeći radovi na Ipsilonu neće ometati promet, a njihovim završetkom ujedno će se bitno ubrzati promet na sada kritično zagušenim točkama, posebice na dijelu od tunela Učka do Matulja.
Završetkom kompletnog Istarskog ipsilona, što uključuje puni profil autoceste do Matulja, vožnja od Pule do Zagreba trebala bi trajati oko dva i pol sata, što je za barem pola sata kraće nego do sada.
Cijena tunelarine se neće mijenjati
Silić je naglasio da će Bina Istra u ovoj fazi refinancirati uz bolju kamatu sve postojeće kredite, koji iznose 1,1 milijardu eura.
Bina Istra je najavila da bi druga cijev tunela Učka trebala biti otvorena za promet do lipnja naredne godine te da se nakon toga neće mijenjati cijena tunelarine.
Europska komisija je početkom veljače, sukladno pravilima EU o državnim potporama, odobrila hrvatski plan za produljenje koncesijskog ugovora između Hrvatske i tvrtke Bina-Istra, koja upravlja autocestom od 1995. godine, kada je dobila prvu koncesiju na najviše 32 godine.
Komisija je u međuvremenu već dva puta odobrila izmjene i dopune i produljenje koncesije u lipnju 2018. i u kolovozu 2020. godine.
Nakon isteka trajanja koncesije, Bina-Istra će bez naknade staviti cjelokupnu infrastrukturu na raspolaganje Republici Hrvatskoj.