Potpisnici Kodeksa dobre prakse u suzbijanju dezinformacija, među kojima su sve velike internetske platforme (Google, Meta, Microsoft, TikTok, Twitter), pokrenuli su novi Centar za transparentnost i prvi put objavili temeljna izvješća
Potpisnici Kodeksa dobre prakse u suzbijanju dezinformacija iz 2022., uključujući sve velike internetske platforme (Google, Meta, Microsoft, TikTok, Twitter), pokrenuli su u četvrtak, 9. veljače, novi Centar za transparentnost i prvi put objavili temeljna izvješća o tome kako obveze iz Kodeksa pretvaraju u praksu. Novi Centar za transparentnost osigurat će vidljivost i odgovornost napora potpisnika u borbi protiv dezinformacija i provedbu obveza preuzetih na temelju Kodeksa tako što će imati jedinstveni repozitorij u kojem građani EU-a, istraživači i nevladine organizacije mogu pristupiti informacijama na internetu i preuzeti ih.
Iz kojih područja se objavljuju podaci po prvi puta?
Tim osnovnim izvješćima platforme prvi put pružaju uvid i opsežne početne podatke kao što su: koliki je iznos prihoda od oglašavanja koji su došli do aktera dezinformiranja spriječen; broj ili vrijednost političkih oglasa koji su prihvaćeni, označeni ili odbijeni; otkriveni slučajevi manipulativnog ponašanja (tj. stvaranje i upotreba lažnih računa); i informacije o učinku provjere činjenica; i na razini država članica. "Objava prvih izvješća o izmijenjenom Kodeksu o suzbijanju dezinformacija važna je prekretnica u borbi protiv dezinformacija i drago mi je što vidim koliko je angažirana većina potpisnika, velikih i malih. Drago mi je što prvi put vidim izvješćivanje na razini zemlje, ali potreban je dodatan rad kako bi se istraživačima omogućio pristup podacima. Moramo imati veću transparentnost i ne možemo se osloniti samo na internetske platforme za kvalitetu informacija. Moraju se moći neovisno provjeriti. Razočarana sam činjenicom da izvješće Twittera zaostaje za drugima i očekujem ozbiljniju predanost njihovim obvezama koje proizlaze iz Kodeksa. Rusija sudjeluje i u punom ratu dezinformiranja, a platforme moraju ispuniti svoje obveze.”, izjavila je Vera Jourova, potpredsjednica Europske komisije za vrijednost i transparentnost.
Korak u borbi protiv dezinformacija na internetu
"Današnja izvješća korak su u borbi protiv dezinformacija na internetu. Ne iznenađuje da se razina kvalitete uvelike razlikuje ovisno o resursima koje su poduzeća dodijelila tom projektu. U interesu je svih potpisnika da se pridržavaju svoje obveze potpune provedbe Kodeksa prakse protiv dezinformiranja, anticipirajući obveze iz Akta o digitalnim uslugama. Omogućavanjem potpunog pristupa današnjim izvješćima Centar za transparentnost svima, uključujući istraživače i nevladine organizacije, omogućava da prouče dostupne podatke i zalaže se za stalno poboljšanje i odgovornost.", prokomentirao je pokretanje Centra Thierry Breton, povjerenik za unutarnje tržište.
Svi su potpisnici svoja izvješća podnijeli na vrijeme koristeći se dogovorenim usklađenim predloškom za izvješćivanje kako bi se ispunile sve obveze i mjere koje su preuzeli. Međutim, to nije u potpunosti slučaj s Twitterom, čije izvješće ne sadržava dovoljno podataka, bez informacija za osnaživanje zajednice koja provjerava činjenice. Sljedeći skup izvješća glavnih potpisnika internetskih platformi predviđen je za srpanj, s dodatnim uvidom u provedbu Kodeksa i podacima koji obuhvaćaju razdoblje od šest mjeseci.