Korisnik mora jasno vidjeti da tekstualni, slikovni ili video sadržaj nije stvorio čovjek, kaže potpredsjednica Europske komisije Vera Jourova
Internetske platforme trebale bi jasno označavati sadržaje kreirane umjetnom inteligencijom kako bi se smanjila mogućnost širenja dezinformacija, izjavila je u ponedjeljak potpredsjednica Europske komisije za vrijednosti i transparentnost Vera Jourova.
“Želimo da online platforme označavaju sadržaj kreiran umjetnom inteligencijom na takav način da normalan korisnik jasno vidi da određeni tekstualni, slikovni ili video sadržaj nije stvorio čovjek", rekla je Jourova nakon sastanka radne skupine zadužene za borbu protiv dezinformacija pomoću umjetne inteligencije.
'Umjetna inteligencija povezana s opasnostima'
Jourova je rekla da nove tehnologije umjetne inteligencije mogu biti korisne i pridonijeti povećanju učinkovitosti i stvaranju kreativnog sadržaja, ali i da je to povezano s opasnostima.
“One donose nove rizike i mogu imati negativne posljedice za društvo, između ostalog u području širenja dezinformacija", rekla je Jourova te pozvala 44 internetske platforme koje su prihvatile kodeks ponašanja da poduzmu nešto po pitanju umjetne inteligencije. Primjerice, tako da uvedu tehnološka rješenja za prepoznavanje i jasno označavanje takvog sadržaja.
'Twitter izabrao konfrontaciju'
Jourova je izrazila žaljenje što je društvena mreža Twitter istupila od kodeksa dobrog ponašanja i umjesto toga izabrala konfrontaciju.
"Mislimo da je Twitter pogriješio što je izabrao konfrontaciju”, rekla je Jourova.
Osim dobrovoljnog sudjelovanja u kodeksu ponašanja, borba protiv dezinformacija postat će zakonska obveza u okviru Akta o digitalnim uslugama, koji stupa na snagu 25. kolovoza.
“Kodeks je dobrovoljan, ali nemojte se zavaravati, napuštanjem kodeksa Twitter će biti pažljivije praćen kako i u kojoj mjeri se pridržava Akta o digitalnim uslugama”, rekla je potpredsjednica Komisije.