Europski parlament smatra da je uključivanje slavnih osoba širom Europe ključno za promicanje izlaska na europske izbore, stoji u dopisu predsjedništva kojeg je Euractiv dobio na uvid i koji bi se trebao odobriti u ponedjeljak
U komunikacijskoj strategiji parlamenta za izbore u lipnju 2024. slavne osobe su navedene kao "multiplikatori" potrebni za "stvaranje pokreta za demokraciju u ciljanim industrijama slavnih osoba," čime bi se tzv. celebritye moglo navesti da šire poruku o važnosti izlaska na izbore.
Drugi multiplikatori koji se navode u strategiji su novinari, organizacije civilnog društva, kompanije i druge institucije EU.
Žele pokazati da utječu na život građana
Komunikacijska strategija, vrijedna 37 milijuna eura, želi doprijeti do građana Europske unije i uključuje i postavljanje posebne internetske platforme prije isteka 2023. kako bi se građane informiralo o izborima. Također je u planu i snimanje video klipova koji će se postavljati na YouTubeu, s ciljem suzbijanja dezinformacija.
U međuvremenu Parlament će pokušati doprijeti do građana i organiziranjem događaja u Bruxellesu i u državama članicama preko svojih lokalnih predstavništava.
Glavne poruke koje Europski parlament želi proširiti su kako ta institucija utječe na svakodnevni život građana, zašto parlamentarna demokracija predstavlja dodanu vrijednost društvu te zašto je važno izaći na birališta.
"Ako želimo da se građani uključe u europsku parlamentarnu demokraciju, prvo moraju razumjeti dodanu vrijednost koju ona donosi i njenu moć da utječe na njihove živote", navodi se u dokumentu, u kojem se ddoaje kako će dužnosnici parlamenta za komunikacije "intenzivno promicati zakonodavni i nadzorni rad institucije, uz poseban poticaj tijekom 2023. godine kroz takozvanu 'fazu provedbe'".
"Faza provedbe", koja traje od siječnja 2023. godine, dovela je do pozivanja 11.000 novinara na medijske konferencije i gotovo 600 novinara na plenarna zasjedanja u Strasbourgu od siječnja ove godine.
Uključivanje građana
Parlament je također ponudio podršku svim zastupnicima u Europskom parlamentu i njihovim asistentima za bolje komunikaciranje tijekom izbora, kroz obuku i pružanje komunikacijskih alata.
Iako Parlament svakodnevnoj komunicira s europskim političkim skupinama, njemu je zakonom zabranjeno baviti se predizbornom kampanjom do šest mjeseci prije izbora, budući da većinu kampanja vode europske i nacionalne političke stranke.
U posljednja dva mjeseca prije izbora koji se održavaju u lipnju 2024., Parlament će se fokusirati na kampanju poticanja građana da izađu na izbore i za to će angažirati komercijalnu oglašivačku agenciju.
Oglasi kojima se građani EU pozivaju na izbore postavit će se u na besplatnim mjestima i objavljivat će se na televizijskim kanalima, u medijima i u kinima, kao što je već i bilo tijekom kampanje za prošle izbore u svibnju 2019.
Slaba izlaznost
Izlaznost birača na europskim izborima 2019. dosegla je 50,6 posto, što je bilo povećanje od osam posto u odnosu na 2014. godinu. To je bila i najveća zabilježena izlaznost još od 1994. godine, kada su se izbori održavali u samo 12 država članica i kad je izlaznost bila 56,8 posto.
Najnovije istraživanje Eurobarometra pokazuje kako bi se odaziv u 2024. mogao povećati. Anketa na razini cijele Europske unije na uzorku od 26.000 ljudi objavljena početkom lipnja pokazala je kako bi 67 posto ispitanika "vjerojatno glasalo" kad bi se izbori održali sljedećeg tjedna, u usporedbi s 58 posto u travnju 2018. godine.
U isto vrijeme, 56 posto ispitanika je reklo da je zainteresirano za sljedeće europske izbore, što je šest postotnih bodova više u odnosu na posljednju takvu anketu iz 2018., godinu dana prije posljednjih prethodnih izbora u svibnju 2019.
Sljedeći izbori bit će održani između 6. i 9. lipnja sljedeće godine, a na njima će u 27 država članica više od 400 milijuna europskih građana imati pravo glasa.
(Preveo i uredio David Spaić-Kovačić. Originalan članak pročitajte ovdje: LEAK: European Parliament wants ‘celebrities’ to promote June EU elections)