Niskotarifni avioprijevoznik Ryanair je u ponedjeljak najavio slabiju prognozu zarade za fiskalnu godinu koja završava u ožujku, nakon što su neki online servisi u prosincu iznenada prestali prodavati karte za njihove letove.
Ryanair je zbog toga bio prisiljen smanjiti cijene kako bi popunili prazne avione i nadoknadili izgubljene troškove.
Iz tvrtke već godinama optužuju internetske stranice za prodaju karata da nezakonito naplaćuju dodatne naknade, i zbog toga je pokrenuo niz tužbi protiv njih - no ipak su, čini se, ostali iznenađeni kada su servisi za online prodaju karata jednostavno prestali nuditi Ryanairove letove, izvijestila je u ponedjeljak agencija Reuters.
Ova zrakoplovna tvrtka - najveća po broju prevezenih putnika u Europi - prognozira da će joj dobit nakon oporezivanja za fiskalnu godinu koja završava u ožujku iznositi negdje između 1,85 i 1,95 milijardi eura.
To je manje u odnosu na prognozu iz studenog kada se projicirala dobit između 1,85 milijardi i 2,05 milijardi eura - ali bi to još uvijek bilo bolje od rekordne 2018. godine kad je dobit nakon poreza bila 1,45 milijardi eura. Zbog pesimističnih prognoza dionice Ryanaira pale su za 2 posto na otvaranju dablinske burze u ponedjeljak.
Nagla obustava prodaje Ryanairovih letova od strane internetskih putničkih agencija povećao je udio praznih mjesta u avionima za oko 1 posto, što je prisililo kompaniju na poticanje rezervacija u vrijeme Božića i Nove godine nudeći cijene koje su bile "nešto niže nego što smo očekivali," rekao je Ryanairov direktor financija Neil Sorahan.
Neto dobit za kvartal od listopada do konca prosinca - trećeg tromjesečja irske financijske godine - iznosila je 15 milijuna eura, značajno manje od 49 milijuna eura koje su očekivali analitičari.
Slabija popunjenost, uz veće plaće za produktivnost dogovorene s osobljem, značili su povećanje troškova po sjedalu (bez cijene goriva) za oko 2,5 eura, kazao je Sorahan.
No, bojkot putničkih agencija u međuvremenu je oslabio, kaže Sorahan, a nekoliko agencija je u razgovorima s kompanijom kako bi osigurali nove, transparentnije, ugovore.
Promet je u trećem kvartalu narastao za 7 posto, i dosegao 41,4 milijuna prevezenih putnika, dok su prosječne cijene plaćene za letove bile 13 posto više nego prošle godine.
Direktor uprave Michael O'Leary rekao je kako s optimizmom gleda na predstojeće ljeto, budući da bi zakonsko ograničavanje letova kratkog doleta u nekim europskim zemljama mogao značiti i povećanje cijena karata. Prognozira da bi popunjenost u ljetnim mjesecima mogla iznositi 92-93 posto iz predpandemijskih godina, ili čak niži.
O'Leary je rekao i kako je predan svojoj dugoročnoj misiji da do 2034. godine Ryanair dosegne brojku od 300 milijuna putnika - u odnosu na 183,5 milijuna prevezenih u tekućoj godini - i da je "otvoren" za povećanje svoje narudžbe za Boeingove avione 737 MAX 10 ukoliko drugi kupci zbog kašnjenja s isporukom otkažu narudžbe.